IMPORTANT!
Temas
para el examen final escrito: UNITS 1 a
9
(son
6 ejercicios como en los mock tests: leer un texto y contestar preguntas con
oraciones completas, ordenar las
palabras en una oración, hacer 5
preguntas en un diálogo, colocar los verbos en un párrafo en el tiempo correcto
(puede ser el verbo BE en afirmativo o
en negativo, el verbo HAVE en afirmativo o negativo, o cualquier otro verbo en presente
simple, presente continuo, pasado simple, ING después de los verbos LIKE, LOVE,
HATE, PREFER, ENJOY, DON’T MIND, en afirmativo o negativo), escuchar y
completar con VERDADERO o FALSO y completar oraciones que forman parte de un
BLOG ENTRY para un EPAL. (ver modelos de blog entry en el cuaderno, y en
student’s book, p 26, 35, y en Workbook, p 14, 30, 50)
1
Verb TO BE (am, is , are:
affirmative, negative and questions)
2) Present continuous (now, right now,
at this moment, today, in this picture)
3) REglas de ortografía para present
continuous: dancing, stopping, studying
4) Present simple (affirmative,
negative, questions con DO Y DOES)
5)
Reglas de ortografía para present simple:
carries, buys, watches.
6) Adverbs of frequency (always,
seldom, once a week, twice a year)
7) Preguntas con HOW DO YOU LIKE,
WHAT’S YOUR FRIEND LIKE, WHO, WHERE, WHAT, WHY, HOW MANY, HOW OFTEN, WHEN, HOW,
WHERE IS YOUR MOTHER FROM?, HOW
8) LOVE, LIKE, DON’T MIND, DOESN’T
MIND, DON’T LIKE, DOESN’T LIKE, HATE + ING
9) Days of the week, months, dates
(Monday, 3rd ). Prepositions
of time (at 2 o´clock)
1 Telling the time (It’s two forty
five/It’s quarter to three)
11) There is, there are (affirmative,
negative and questions, Is there a computer? How many shelves are there?)
12) THERE IS/ARE A/SOME/ FEW / A LOT OF /LOTS OF …. THERE
AREN’T ANY….
13) Prepositions (page 34)
14) LONG NUMBERS
15) Vocabulary about the house,
bedrooms, living rooms, routines (Mafalda and page 48, 52, 55) , descriptions
of body and face (46) and personality (42), school subjects (ver Timetable de
principio de año y p. 68)
16)
Verbos en pasado REGULARES Y LOS IRREGULARES DE
LA LISTA.
17)
Reglas de ortografía de los verbos regulares:
stopped, danced, carried.
18) Must/mustn’t /have to/don’t have
to/doesn’t have to
19) Can/can’t do something quite well,
can’t do something at all etc
20) Countable
and Uncountable nouns (ver libro y cuaderno). Quantifiers: a little, a few, much, many, lots
of, a lot of etc
21) Vocabulario sobre comida y bebida
22) Verbos con do y make
23) Conectores: and, or , but, because,
before, after.
24) Pronombres posesivos: mine, yours,
his, hers, its, ours, yours, theirs
The Barcelona Game Y “The Mystery Game”
(al final del Student’s Book) solo entran en el oral.
No comments:
Post a Comment