Monday, 7 December 2015

IMPORTANT!
Temas para el examen final escrito:  UNITS 1 a 9

(son 6 ejercicios como en los mock tests: leer un texto y contestar preguntas con oraciones completas,  ordenar las palabras en una oración,  hacer 5 preguntas en un diálogo, colocar los verbos en un párrafo en el tiempo correcto (puede ser  el verbo BE en afirmativo o en negativo, el verbo HAVE en afirmativo o negativo, o cualquier otro verbo en presente simple, presente continuo, pasado simple, ING después de los verbos LIKE, LOVE, HATE, PREFER, ENJOY, DON’T MIND, en afirmativo o negativo), escuchar y completar con VERDADERO o FALSO y completar oraciones que forman parte de un BLOG ENTRY para un EPAL. (ver modelos de blog entry en el cuaderno, y en student’s book, p 26, 35, y en Workbook, p 14, 30, 50)
1
           Verb TO BE (am, is , are: affirmative, negative and questions)
2)      Present continuous (now, right now, at this moment, today, in this picture)
3)      REglas de ortografía para present continuous: dancing, stopping, studying
4)      Present simple (affirmative, negative, questions con DO Y DOES)
5)      Reglas de ortografía para present simple: carries, buys, watches.
6)      Adverbs of frequency (always, seldom, once a week, twice a year)
7)      Preguntas con HOW DO YOU LIKE, WHAT’S YOUR FRIEND LIKE, WHO, WHERE, WHAT, WHY, HOW MANY, HOW OFTEN, WHEN, HOW, WHERE IS YOUR MOTHER FROM?, HOW
8)      LOVE, LIKE, DON’T MIND, DOESN’T MIND, DON’T LIKE, DOESN’T LIKE, HATE + ING
9)      Days of the week, months, dates (Monday, 3rd ).  Prepositions of time (at 2 o´clock)
1     Telling the time (It’s two forty five/It’s quarter to three)
11)   There is, there are (affirmative, negative and questions, Is there a computer? How many shelves are there?)
12)   THERE IS/ARE   A/SOME/ FEW / A LOT OF /LOTS OF …. THERE AREN’T ANY….
13)   Prepositions (page 34)
14)   LONG NUMBERS
15)   Vocabulary about the house, bedrooms, living rooms, routines (Mafalda and page 48, 52, 55) , descriptions of body and face (46) and personality (42), school subjects (ver Timetable de principio de año y p. 68)
16)   Verbos en pasado REGULARES Y LOS IRREGULARES DE LA LISTA.
17)   Reglas de ortografía de los verbos regulares: stopped, danced, carried.
18)   Must/mustn’t /have to/don’t have to/doesn’t have to
19)   Can/can’t do something quite well, can’t do something at all etc
20)   Countable and Uncountable nouns (ver libro y cuaderno). Quantifiers: a little, a few, much, many, lots of, a lot of etc
21)   Vocabulario sobre comida y bebida
22)   Verbos con do y make
23)   Conectores: and, or , but, because, before, after.
24)   Pronombres posesivos: mine, yours, his, hers, its, ours, yours, theirs


The Barcelona Game  Y “The Mystery Game” (al final del Student’s Book) solo entran en el oral. 

No comments:

Post a Comment